Jenny gjorde nytt koncept för Arcada Pop Up shop

Publicerad: 20.09.2017 /

Fräsch framtoning, nya produkter och mycket frihet. Online media student Jenny Rissanen har utvecklat konceptet för Arcada Pop Up shop - en nyhet som tagits väl emot av såväl studenter som personal.

Allt började med kursen ”Pitching ideas” som ordnades för online media studenterna under våren.
- En av idéerna handlade om att göra Arcadas webbshop mer synlig i huset och på nätet, något jag genast kände lät intressant, berättar Jenny som när kursen tog slut erbjöds möjligheten att bygga vidare på sina planer under en praktik på kommunikationsenheten.

Frihet att förverkliga egna idéer

Under tio veckor har hon arbetat med att uppdatera utseendet för shop.arcada.fi och samtidigt tagit fram ett helt nytt koncept för en pop up shop, som numera finns intill stora torget i Arcadahuset.
Bland annat har logon, strukturen och färgvärlden uppdaterats i webbshopen samtidigt som vattenflaskor, väskor och penaler hittat sina platser bland de nya produkterna. Även tekniken bakom shopen och produktbilderna har förnyats i samband med uppdateringen.
- Arcada Pop up shop har planerats enligt tanken att den enkelt ska kunna flyttas runt, till och med utanför Arcadahuset om man vill åka på event. Samtidigt är den stilren och mångsidig, berättar Jenny.

Hon är mycket glad över den positiva feedback och nya synlighet som shopen fått iom projektet.
- Det har verkligen varit jätteroligt att arbeta med konceptet Arcada shop. Jag har fått mycket frihet att förverkliga mina idéer och det kändes roligt att få göra något för sin egen högskola och se idéerna förverkligas konkret.

Arcada Pop Up shop hittar du på stora torget i Arcadahuset eller på shop.arcada.fi. Extern länk